פעולת המשקיפים – תמונות ודיווחים

לפני כמעט שבועיים פרסם צוות דיור ציבורי הודעה על כוונתו להתחיל ולהפעיל משקיפים סמויים וגלויים, שיבקרו בסניפי החברות המשכנות בדיור הציבורי, ישגיחו וידווחו על המתרחש, זאת בעקבות תלונות חוזרות של דיירים המעלות חשש להתנהלות בלתי תקינה והתעמרות מצד פקידי החברות המשכנות.
ליוזמת הצוות הצטרפו אזרחים ואזרחיות נוספים שפועלים בשבועיים האחרונים כמשקיפים בסניפי עמידר. הם מגיעים לסניף, עוקבים אחר המתרחש סביבם, מתעדים ומשאירים הודעה רשמית בכניסה שמודיעה על הביקור. בינתיים נכחו משקיפים בסניפי עמידר בנס ציונה, תל אביב, אשקלון, קרית שמונה ועוד.

דו"ח משקיף שכותב אורי אנסנברג: הגעתי היום לשמש כמשקיף של צוות דיור ציבורי בשעות הקבלה של סניף עמידר בדרום תל אביב. החוויה הייתה מטלטלת. הרוב המוחלט של הדיירים שהגיעו לקבל סיוע הם אנשים מבוגרים, דוברי רוסית שחיים בקושי מהסיוע הממשלתי הקטן שהם מקבלים. נראה כי המדינה מאפשרת להם לחיות בדיוק סנטימטר אחד מעל המים. הבעיה העיקרית כאן היא שתשעים אחוז מהאנשים בתור הם רוסים ויש רק פקידה אחת דוברת רוסית. מרגישים את הנוכחות שלי כאן וכמה שאלו מה אני עושה כאן. נראה לי שלנוכחות שלי היתה השפעה, השירות היה סביר.
כמעט כל השיחות אותם ניהלתי (ברוסית רצוצה) הסתכמו באותה המסקנה: העזרה הכמעט יחידה שאנשים מקבלים היא עזרה בשכר דירה, ונראה שעבור אנשים מבוגרים, שלא מדברים את השפה, כמעט בלתי אפשרי להסתדר לבד בשוק, לשכור דירה, להחליף דירות. המסקנה שלי מהביקור היא שחשוב מאוד להגיע גם כדי להפגין נוכחות ולהראות לפקידים ולאנשים בתור כי יש צורך בשינוי ההתנהלות בחברות המשכנות, שחייב לבוא שינוי ביחס שמקבלים הדיירים שבאים לקבל שירות.

עמידר
ההודעה שפורסמה לפני שבועיים:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=621229854592336

פוסט של אדם רוטברד על היוזמה באתר "המשמר החברתי בכנסת":
http://hamishmar.org.il/amidar120214/

תגובה אחת ל-“פעולת המשקיפים – תמונות ודיווחים

  1. שלום רב, יש לאימי אלמנה המשתכרת 2500 שח בחודש חוב עמום על סך 48000 שח. לחברת עמידר. כמעט שנה שאנחנו פונים אליהם בבקשות לקבל פירוט על החוב שהוא חוב ממש ישן, כדי לדעת מה הקרן ומה הריבית והם מסרבים לתת מידע. אימי אלמנה עובדת נקיון החיה מקצבת שאירים קטנה וממשכורת זעומה. כעת הם רוצים לתבוע אותה בערכאות משפטיות ושלחו לה מכתב מהיועץ המשפטי של עמידר. נא עזרו לנו בדחיפות. חזרו אליי למייל ואצן טלפון. אנא אהו ממש אובדי עיצות.

כתיבת תגובה