דורשים ודורשות חקירה פלילית נגד השר אורי אריאל!

44446644

כמה תחקירים צריך כדי להפסיק שחיתות?
לא מורידים את הנושא מסדר היום עד שתפתח חקירה פלילית!

אתמול פורסם תחקיר של חיים ריבלין בערוץ השני, שחושף כיצד שר השיכון אורי אריאל, איש הבית היהודי, מוכר מאות דירות של הדיור הציבורי למוסדות מקורבים למפלגתו, ללא מכרז, ובהנחות שרבים מהנזקקים לדיור הציבורי ומהאזרחים בכלל יכולים רק לחלום עליהן. אחת מהדירות הוצעה למכירה במחיר של כ-50 אלף שקלים (!).
https://www.facebook.com/video.php?v=1001556733205578

ממש השבוע פורסמה בגלובס כתבה יח"צנית חגיגית על רכישה של שלוש דירות ציבוריות, תחת הכותרת המגוכחת: "החלה רכישת הדירות עבור הדיור הציבורי". שלוש דירות ציבוריות נרכשו בצורה חגיגית על השולחן ומאות דירות נמכרות למקורבים מתחת לשולחן, נבזזות מבלי לדפוק חשבון, מהאנשים החלשים ביותר בישראל . זאת לצד 2300 דירות שמושכרות עדין למקורבים גם אחרי דו"ח מבקר המדינה בנושא ומאות דירות נוספות שעומדות ריקות.

שיתפנו כאן אתמול את נדב אייל שאומר שגזל זו מילה קשה אבל אין ברירה אלא להשתמש בה. אני חושבת שגזל זו מילה עדינה מאוד כדי לתאר את הביזה האכזרית והמתמשכת של האנשים החלשים ביותר בישראל ואני אחסוך מכם את שמות התואר שיש לי לראשי הבוזזים.

כ-2500 זכאים של משרד השיכון ממתינים בתור שנים לקבלת דירה ציבורית. עשרות אלפי זכאים של משרד הקליטה, בעיקר קשישים, ממתינים גם הם בתור לדיור הציבורי. אלה רק הזכאים שעומדים בקריטריונים הנוקשים, כלומר הקריטריונים שהוקשחו עקב מחסור בדירות, מלבדם עוד עשרות אלפים, לפחות, בחוסר בטחון תמידי לגבי קורת גג ובסכנה להתגלגל לרחוב. כל אלה לא מעניינים את אורי אריאל, ככה זה נראה, שיחיו ילדים עניים ברחוב, העיקר לדאוג לחברים.

התחקיר שפורסם אתמול מכעיס, והיום בעקבות התחקיר כולנו נדבר שוב, ובצדק, על הדיור הציבורי. אבל אני רוצה רגע לשאול דווקא מה יקרה מחר. כמה תחקירים צריך בעצם בשביל לעצור שחיתות שלטונית? האם אפשר להמשיך ולדבר על דמוקרטיה במצב בו מתקיימת וממשיכה באין מפריע, ובמעורבות כמעט כל מפלגות הקואליציה, אם לא כולן, תוך התעלמות מכל הדו"חות ההמלצות והתחקירים, ביזה מתמשכת של נכסי ציבור?

אנחנו דורשים לפתוח עוד היום בחקירת מחדלי הדיור הציבורי ולהעמיד לדין את כל המעורבים! מצטרפים לדרישה? שתפו את הפוסט!

בפרקים הקודמים:

ב-2013 פורסם דו"ח מבקר המדינה שמצא מעל 2000 דירות שחברת הדיור הציבורי עמידר משכירה ללא-זכאים, את כל הכוכבים תוכלו למצוא שם, גם את עמותת איילים, שיושב הראש שלה נחקר כרגע בחשד לשוחד וקבלת דבר במרמה בפרשת השחיתות של מפלגת ישראל ביתנו. אחת הדירות שבדק מבקר המדינה, קשה לשכוח, שימשה כדירת נופש לעובדים.
"בהתנהלותו זו הפר המשרד את חובתו לשמירת נכסים אלו ולניתובם לזכאי דיור ציבורי, כנאמן הציבור. בכך, הוא פוגע באוכלוסייה החלשה הנזקקת לסעדו ובאמון הציבור במוסדות השלטון, וכן נפגעת החובה החוקתית להבטיח את הזכות למינימום של קיום אנושי בכבוד".
http://www.mevaker.gov.il/he/Reports/Report_113/8b25414f-6d8b-4841-a5be-10d7c074228d/114-duir.pdf

העיתונאי אורי ארליך חשף בתחקיר עוד קודם כי הקיבוץ העירוני "בראשית" שמונה 12 משפחות בסה"כ קיבל לידיו 48 דירות ציבוריות אותן הוא הפך לעסק מכניס כשהוא משכיר את חלקן ללא-זכאים אחרים, כאילו היו דירות בשוק הפרטי.
https://www.youtube.com/watch?v=QAFaEcLLP2I

ב-2012 הצית את עצמו פעיל המחאה משה סילמן, אזרח שהדרדר לקשיים כלכליים ועמד להזרק לרחוב. את המכתב שלו הוא סיים בהצהרה "אני לא אהיה חסר בית, לכן אני מוחה". הארץ געשה כולה ולמשך מספר ימים הדיור הציבורי הפך לנושא החם. כל אמצעי התקשורת דיברו על מחדלי הדיור הציבורי, העיתונאים שלפו מחדש את הנתונים שהם מכירים והזמינו לראיון חסרי בית ששוקלים להתאבד.
הנה המכתב שכתב סילמן:
https://hamaabara.files.wordpress.com/2012/07/d79ed79bd7aad791d795-d7a9d79c-d79ed7a9d794-d7a1d799d79cd79ed79f.jpg

את התחקירים האלה הקדים הדו"ח של מרכז המידע והמחקר של הכנסת שחשף כי כ-3 מיליארד ש"ח שהתקבלו ממכירת דירות ציבוריות נעלמו כלא היו, חלק שימש לסלילת כבישים בהתנחלויות, חלק עבר לסוכנות היהודית, ויש גם סכום לא מבוטל שאיש לא יודע לומר מה עלה בגורלו. ממש כך שחור על גבי לבן. נעלם. כל זאת בניגוד להתחייבות המדינה שהכסף שמתקבל מהמכירות יחזור לקופת הדיור הציבורי.
http://www.knesset.gov.il/mmm/data/pdf/m02936.pdf

לפני ובמקביל ואחרי כל התחקירים האלה עומדת שורה ארוכה של תחקירים שביצע העיתונאי ניב חכלילי על הדיור הציבורי. בבלוג שלו הוא מעמיד זה מול זה את הנתונים שנמסרים על ידי החברות המשכנות ומשרד השיכון ותמיד, ממש תמיד, משהו לא מסתדר: 10,000 דירות נעלמו מהחישוב, יש סתירה בין הנתונים שמוסר כל גוף ועוד ועוד ועוד.

הבלוג של ניב חכלילי בעיתון הארץ
http://blogs.haaretz.co.il/nivhachlili

ניב חכלילי ב"המקום הכי חם בגהנום"
http://www.ha-makom.co.il/post/hachlili-amidar

אם כל אלה לא מספיקים אז בא הבמאי יוצא הדופן דורון צברי והפך את הנתונים הקשים ואת הביזיון המתמשך הזה לסרט תעודה מגובה בתחקירים, שהוא גם סרט מאבק עם פנים ונשמה. הסרט החזיר גם הוא את הדיור הציבורי ומחדליו לכותרות לזמן קצר והופ ירד שוב מסדר היום.
https://www.youtube.com/watch?v=FmIrfzKaq6o

הפעם לא מורידים את הנושא מסדר היום, עד שתפתח חקירה פלילית! מצטרפים לקריאה? שתפו!

כתיבת תגובה