רות קוליאן צועדת מפתח תקווה לירושלים!

רות קוליאן החלה לצעוד אתמול (ראשון) בבוקר מפתח תקווה לירושלים במחאה על הקפאת חוק הדיור הציבורי

רות קוליאן החלה אתמול צעדה בת יומיים מפתח תקווה לירושלים במחאה על הקפאת חוק הדיור הציבורי כששלט בצורת בית על גבה. רות מתכננת להגיע לדיון בג"צ בעניין. חוק הדיור הציבורי אמור לאפשר לדיירים בדירות ציבוריות לרכוש את הדירה בה הם חיים במחיר מוזל אלא שהחוק הוקפא. שי נימצן ותמיר חג'ג' הצטרפו אליה להביע סולידריות והם צועדים כעת באזור לטרון. למרות שרות תכננה מסלול מראש, יידעה את המשטרה וביקשה את אישורם- המשטרה מקשה עליה והשוטרים שהופיעו איימו לתת לה דו"ח, אך הסתלקו לאחר דין ודברים עם הצועדים.

רות משמיעה את קולם של רבות ורבים. מי שיכול לבוא לתמוך ברות ולצעוד איתם קצת באזור לטרון מוזמן לצלצל לתמיר 052-6671716.

עמוד האירוע בפייסבוק:
https://www.facebook.com/events/314900215279108/320556858046777

סרטון ביוטיוב:

"אם היינו מבקשים מחר משהו מהממשלה, אז הייתי נוסעת באוטובוס ולא הולכת ברגל כי הייתי יודעת שכל מה שתעשה אין עם מי לדבר… אבל ביום שלישי אנחנו הולכים לבגצ כדי שהשופטים יראו שזה לא עוד "תיק" אלא אנשים עם פנים ומציאות יומיומץית קשה, והחוק הזה הוא בגדר הצלה עבורם. לכן, אני מקווה שגם אנחנו נוכל לומר כמו שאמר אולמרט; יש שופטים בירושלים".

הנה דברים שאמרה לנו רות בטלפון: "כל הגוף כואב והרגליים מפורקות אבל חייבת להמשיך. השמש קופחת לי על הראש אבל אני נזכרת באותו קשיש שטובל את פרוסת הלחם בכוס התה שלו ואני מבינה שבשבילי הכאבים הללו הם בבחינת מותרות. יש כאלה שאפילו אינם יכולים לקום ולצעוד. אני יודעת שהמאבק הזה נכון וצודק. קודם היו כאן שוטרים שניסו להקשות עלינו בדרכנו אך התגברנו גם על המכשול הזה וכעת אני צועדת עם הפנים לירושלים בתקווה ששופטי בגצ יוציאו מחר פסיקה חברתית. אני מקווה שיגיעו מחר מספיק אנשים למשמרת המחאה שנקיים בעת הדיון ב11 מול ביהמ"ש העליון כדי להבהיר לשופטי בגץ כי יש בארץ הזו אנשים רבים שנדונו למציאות חיים בלתי אפשרית ויש לשים לכך סוף".

מוקדם יותר עדכן תמיר חג'ג' הצועד לצידה של רות: "קצין משטרה שהגיע לפני זמן קצר למקום ביקש לשכנע אותנו להפסיק לצעוד בשולי הכביש . הסברתי לו שכבר עשיתי זאת פעמיים בעבר ואין שום סיכוי שנפסיק את הצעידה. בסוף הם הבינו שלא יעזור להם והסתלקו מהמקום".

ח"כ אילן גילאון התקשר לרות ועדכן שפנה עכשיו בדחיפות לשר לבטחון פנים ולמפקד מחוז ירושלים ודרש מהם להבהיר מדוע הם מבקשים להפריע לצועדים.
רות לפני היציאה מהבית:

רות קוליאן

מתחילה לצעוד:

צועדת עם בית על הגב

צועדת עם בית על הגב

הבוקר:

צועדים הבוקר

צועדים הבוקר

רות קוליאן

רות קוליאן

הבוקר בידיעות:

רות בדרך לירושלים

רות בדרך לירושלים

14:20 –  פעיל צוות דיור ציבורי, שי נימצן, אומר כך: "יש לי את כל הריספקט שבעולם לרות, היא העמיסה על הגב שלה את כל נפגעי הדיור שלא יכולים לצעוד איתה. היא קמה בוקר אחד והחליטה שהיא יוצאת לצעדה מתוך משהו בפנים שמניע אותה. זה נראה כאילו היא עושה את זה כבר הרבה זמן, כי ההתנהלות שלה מול התקשורת הרבה שהגיעה היום מעוררת יראת כבוד. היא מייצגת מהימנה את מאבק הדיור הציבורי, ואני מאחוריה- תומך. אנחנו ממשיכים בצעדה עכשיו, לאחר הפסקה קטנה, מתקרבים לשער הגיא".

887140_519804621395709_1519978694_o

אילן גילאון כותב כך: "במחלף לטרון על כביש 1, נפגשתי עכשיו עם רות קוליאן, שהחלה הבוקר בצעדת מחאה למען הדיור הציבורי. רות, דיירת הדיור הציבורי, יצאה מביתה בפתח-תקווה בדרכה אל בית-המשפט העליון בירושלים. כמו דיירים אחרים, רות בסך הכול דורשת את המגיע לה – לרכוש את דירתה בהתאם לתנאים בחוק הדיור הציבורי שנכנס לתוקף בראשית חודש ינואר.
עם הגעתה, היא תצטרף למחאה שמובילה מרצ למען הדיור הציבורי ביום ג' הקרוב מול בית-המשפט העליון. אז תגיש המדינה את תשובתה לעתירה שביחד עם ידידי רן כהן (מחוקק חוק הדיור הציבורי) הגשתי לבג"ץ, בדרישה ליישם את החוק. כבר 15 שנה שחוק הדיור הציבורי מוקפא מדי שנה על-ידי הממשלות השונות. למרות שהחוק נכנס לתוקפו, ממשלת נתניהו (השנייה והשלישית) מסרבת ליישמו. הצטרפו אלינו למאבק".

כאן שי נ. אני מוסיף דיווחים שמגיעים מרות:

היום מסתיימת הצדעה אך לא המאבק יש נכים וחלשים שרוחם חיזקה אותי בכל צעד ושעל. בסוף היום אני חוזרת הביתה אך לא לבית משלי. שיצאתי לדרך הבטחתי לילדים שלי שאני עושה זאת בשביל שהבית שאנחנו גרים בו יהיה יום אחד שלנו, בשביל שלא יוכלו לפנות אותנו מכאן, מהבית.
כל כך הרבה חששות, כל הגוף כואב, המחשבות לא מרפות..
האם יבואו אנשים? האם בג"צ יבין ללב החלשים?
אני עושה זאת, ילדים שלי, בכדי שלכם תהיה נקודת פתיחה יותר טובה מזו שהיתה לי בחיים, אני אוהבת אותכם המון, תמיד אלחם בשבילכם, אוהבת, אמא
חברים, זו הישורת האחרונה, לא ציפיתי שיצעדו איתי, אני מבינה שקשה לאנשים ומכל מיני סיבות…
אני מבקשת שכולכם תבואו היום לבית המשפט העליון, תעשו מאמץ אחרון גם לכמה דקות …
זה ממש חשוב, לגרום לכל דיירי השיכון הציבורי לעמוד על זכויותיהם .
להבין שהיום לרכוש את הבית זה לא בחסד כי אם בזכות.
היום, כולם מתאספים להראות לבג"צ את הפנים הסובלות והמציאות של האנשים, אנשים בשר ודם.
אני מבקשת מכל אחד ואחד מכם באופן אישי, לפחות למחאה, תעשו מאמץ להגיע. זה חשוב מאוד.
תודה לכם, עם ישראל נפלא, על יומיים של תמיכה שאני מקווה שהיום תגיע לשיאה.

רות קוליאן ותמיר חג'ג' בגשר המיתרים (9:30)

398880_10200794603576465_1814257777_n

לתמיר הנהדר…
תודה על יומיים של הזדהות וצעידה משותפת לאורך המסע המפרך.
תודה שיש עוד אנשים כמוך שמוכנים ומבינים את ההבדל של לצעוד למען האחר לבין לדרוך על האחר.
זכיתי להכיר אותך, רות קוליאן

עצרנו לנוח… וכפות הרגליים מסרבות לגלות תנועה…
אין ברירה, עוד מאמץ קטן..
אני תמיד אומרת לעצמי, גם בקול, שיש אנשים שאין להם את המותרות הללו, להרגיש את הכאב… ולמענם אני צועדת, קדימה, לקום!

מאמר בידיעות על הגעתה של רות לבית-המשפט העליון ועל חוסר התגובה של המדינה לעתירה

20130313_122317

כתיבת תגובה