פונתה מהבית – מתגוררת בחדר המדרגות \ mynet

ירדנה אביטן בת ה־44 מבת ים נקלעה למצוקה כספית, פונתה מדירתה השכורה וכעת מתגוררת בחדר המדרגות.
אביטן פונתה מהדירה ב־7 בינואר על ידי ההוצאה לפועל, וחפציה האישיים נעולים בחדר האשפה של בניין המגורים ברחוב הרשת בעיר. "לא קל לחיות בתנאים האלה", היא אומרת, "בעיקר עכשיו בחורף, כשקר בחוץ. זו לא דרך לבן אדם לחיות, לאף אחד לא מגיע להיקלע למצב הזה". ירדנה גרה בבניין מגורים ברחוב הרשת 25, בת ים.לכתבה מ-mynet:
http://www.mynet.co.il/articles/0,7340,L-4479507,00.html

פונתה מהבית – מתגוררת בחדר המדרגות

ירדנה אביטן בת ה־44 מבת ים נקלעה למצוקה כספית, פונתה מדירתה השכורה וכעת מתגוררת בחדר המדרגות. "אני מרגישה כמו כלב עזוב". העירייה: ניסינו לסייע לה אך היא אינה משתפת פעולה

שי אלבלינג

פורסם: 22.01.14, 07:51

לפני יותר משבועיים פונתה ירדנה אביטן בת ה־44 מהדירה השכורה בה התגוררה בבת ים, אחרי שלא שילמה את שכר הדירה במשך חצי שנה. בימים שעברו מאז נאלצת אביטן, אם חד־הורית שסובלת ממחלה קשה, להתגורר בחדר המדרגות של הבניין שבו גרה.

אביטן פונתה מהדירה ב־7 בינואר על ידי ההוצאה לפועל, וחפציה האישיים נעולים בחדר האשפה של בניין המגורים ברחוב הרשת בעיר. "לא קל לחיות בתנאים האלה", היא אומרת, "בעיקר עכשיו בחורף, כשקר בחוץ. זו לא דרך לבן אדם לחיות, לאף אחד לא מגיע להיקלע למצב הזה".

בשנה האחרונה הכריז בעלה לשעבר על פשיטת רגל. מאז הוא לא המשיך לסייע לה כלכלית, ובגלל מחלתה וסיבוכים הנובעים ממנה אביטן לא יכולה לעבוד.

"לפני הפינוי מהדירה, שעליו ידעתי מראש ולכן התכוננתי אליו, הספקתי לארוז את רוב הדברים שלי בשקיות ועכשיו הם נמצאים בחדר האשפה", היא מספרת. "זה ממש לא נעים להיות ברחוב, בלי שירותים, מקלחת וארוחות חמות. במהלך היום אני נמצאת ליד הבניין ובשכונה, ובלילה אני נכנסת לחדר המדרגות וישנה שם".

ירדנה אביטן. השכנים מאפשרים לה לגור בחדר המדרגות (צילום: קובי קואנקס)
ירדנה אביטן. השכנים מאפשרים לה לגור בחדר המדרגות (צילום: קובי קואנקס)

לטענת אביטן, היא זוכה לסיוע משכניה לשעבר, אשר בעיקר מעניקים לה תמיכה. "פה ושם נותנים לי משהו קטן, אבל עיקר העזרה של השכנים היא בזה שנותנים לי להיות כאן בחדר המדרגות".

אביטן טוענת שבנה הבכור פנה לאגף הרווחה, שם לטענתה הציעו לו להכניס אותה להוסטל. "זה לא פתרון בשבילי כי אני אדם שפוי, לא יסגרו אותי בשום מקום".

מנגד, גורמים בעירייה טוענים כי ההצעה הייתה להעניק לה פתרון זמני בדמות אכסניה, עד למציאת מקום למגורי קבע ובינתיים לאחסן את חפציה במחסני העירייה.

לדברי אביטן, היא חוששת שמצבה הבריאותי יחמיר. "הרופאה שלי אמרה לי שזו סכנה בשבילי לחיות בחוץ", מספרת אביטן, "אבל כרגע אין לי ברירה, למרות שאני מרגישה כמו כלב עזוב. הימים קשים מאוד, אבל הלילות אפילו יותר".

מעיריית בת ים נמסר: "הגברת מוכרת באגף לשירותים חברתיים אך מפאת צנעת הפרט לא נוכל להרחיב יתר על המידה. עם זאת נדגיש כי עיריית בת ים פעלה בניסיון לדחות צו משפטי שניתן להוצאתה מהדירה ופעל לסייע לה במגוון דרכים.

"נערכו מספר ניסיונות למציאת פתרונות חלופיים, בין היתר באמצעות בני משפחתה, אך לצערנו היא מסרבת לשתף פעולה. האגף לשירותים חברתיים ימשיך ויפעל בכל האמצעים העומדים לרשותו, על מנת לסייע בידה".

להשאיר תגובה

