תושב רעננה שובת רעב מול בניין העירייה \ Local רעננה

מכאן:
http://www.local.co.il/raanana/107548/article.htm

נועם לנדמן  25.7.13

יצחק (50) מתגורר ברחוב אחוזה ברעננה בדירת חדר וחצי עם אשתו וחמשת ילדיו. הוא שובת רעב בטענה כי בקשותיו לדיור ציבורי נדחו בנימוק שאשתו עובדת

יצחק (השם המלא שמור במערכת), תושב רעננה בן 50, שובת החל מאמש (רביעי) רעב מול בניין עיריית רעננה.

אתמול אחר הצהריים התמקום יצחק על מזרן מחוץ למבנה העירייה ליד בית הכנסת הגדול. מאז, הוא שובת רעב ואף אינו נוטל תרופות שעליו ליטול באופן קבוע מדי יום.

יצחק: "משרד הבינוי והשיכון דחה את הבקשה שלי לדיור ציבורי בטענה כי אשתי עובדת. היא מרוויחה 4,000 שקלים בחודש. עם זה אפשר לפרנס 7 נפשות? אני לא יכול לעבוד מאז התאונה שעברתי ב-2012. אנחנו 7 נפשות וגרים יחד בצפיפות נוראית בדירת חדר וחצי. הילדים בוכים כל היום, אין מקום, אני ואשתי ישנים עם התינוק בפינת האוכל. כל המלחמה הזאת היא בשביל הילדים. אשתי ואני נקרעים מהמראות של הילדים. הגדול בן 13 וחצי, הקטן בין 2 וחצי".

– העירייה לא עזורת לך?

"חופרי אמנם תמיד דאג שיגיע אלינו קרטון של מזון בכל יום שישי, דרך עמותה, אבל בעניין הזה, לדעתי, הוא יכול היה יחד עם מחלקת הרווחה, להפעיל לחץ על משרד השיכון, שיאפשרו למשפחתי ולי דיור ציבורי ראוי. המזון לא הבעיה, אלא הצפיפות הבלתי אפשרית".

כאמור, כחלק מהמחאה, יצחק לא אכל דבר במשך יממה, ובנוסף, הפסיק ליטול תרופות החיוניות לבריאותו. יצחק: "יש לי בעיה בכלי הדם וחשש לבעיה במח העצם. מחסני הברזל בגוף שלי ריקים וקיים סיכון גבוה למחלת הסרטן. כמו כן, אני סובל מלחץ דם גבוה, ובעקבות התאונה שעברתי שנה שעברה יש לי בעיה בעמוד השדרה ובדיסקים שזזו".

שושנה, אשתו של יצחק, תומכת בבעלה, וכמוהו, מדגישה שהדבר היחיד שחשוב ומשנה זה חמשת הילדים: "אני גאה בבעלי ותומכת בו. הוא לא רוצה לראות את הילדים שלו סובלים ככה, ואם צריך, הוא גם יגיע לנשיא המדינה. הבית שלנו נראה כמו אורוות סוסים, ואפילו עובדת סוציאלית אמרה לנו שהמקום אינו ראוי למגורים. אני קוראת לעירייה שתעזור לאנשים במצוקה. שיסתכלו לילדים שלי בעיניים, הם זועקים הצילו! אני רוצה שחופרי יעזור לילדים שלנו, לא לי ולא לבעלי".

יצחק מוסיף: "המטרה שלנו שאני יושב פה, היא שמישהו יזיז דברים או יפתח את הלב, ולפחות שנצא מהבית הזה ולא נחזור אליו. אני רוצה לצאת מפה עם קורת גג ראויה לילדים שלי".

מעיריית רעננה נמסר בתגובה: "המשפחה מוכרת לאגף לשירותים חברתיים ומקבלת סיוע נרחב מאנשי המקצוע על פי צרכיה ובהתאם להנחיות החוק, לרבות פנייה לעמותות המסייעות למשפחה. המשפחה פנתה בבקשה לסיוע למשרד השיכון והיא נדחתה".

להשאיר תגובה

