פרוטוקול מפגש 7 של קבוצת מאבק הדיור הציבורי בחדרה (10/04/13)

 אמיר, שרונה, מיכאל, דינה, שי, עדית

שרונה: בתקנון יש 8 סעיפים,

אמיר: חשוב לי לדעת מה היעדים, ומה רוצים להשיג. הסתכלתי באתר, המטרה מנוסחת כללית, ומסמך העמדה מדבר על דברים יפים שאני מזדהה איתם – אבל איפה התכלס. אבל אני מחפש את התכלס ואת התכלס המקומי.

ההשפעה שלנו היא בעיקר ברמה המקומית.

המטרות של דיור ציבורי, בניית דיור, קיצור זמן זכאות – הכל טוב. אבל בשביל תכלס צריך לדבר על המקומי, על להשפיע על מועצת העיר – וקודם כל לגייס תמיכה רחבה של תושבים.

מיכאל: יש בעיה, כשיצאנו למאבק לפני שנתיים, היה קשה להוציא אנשים לרחוב. אני מדבר על המקומי בחדרה.

שרונה: היה מאהל בחדרה והיה קשה להוציא אנשים מהבית.

צריך להסתכל בעתידי – עשינו משהו, זה עלה למודעות, לסדר היום, גם בכנסת.

עכשיו ממקדים מקומי.

שי: אנחנו מהמחאה, וגם לא, אין עלינו את כל המשא של המחאה. שרונה הייתה לפני כן במאבק הדיור הציבורי. ומיכאל גם נאבק קודם.

אמיר: לא הייתי פעיל קודם, אבל אני מחובר מהרבה כיוונים.

שרונה: זה מאבק מקומי, כדי ליישם דברים בעיר שלנו, יכול להיות שבארצי – יגידו שזה לא זה – אבל זה יתאים לנו.

עדית: צריך להיות מחובר בארצי – ולהצטרף למה שמתאים לנו.

מיכאל: אני נאבק גם בארצי וגם בחדרה. אני גם בלא נחמדים.

אמיר: עוד נקודה שחשוב לי לחדד. להצטצמם לנושא של דיור ציבורי בלבד, ולהוציא דיור בר השגה – מוציא הרבה קהל שיכול להצטרף. אני מבין שהתנגדות נובעת מהחשש מקבלנים שיבואו לעשות דיור לעשירים.

שי: בשילטון בעיקר אומרים דיור בר השגה, ומדברים על דירות יוקרה. בהרבה ערים ראיתי שכשמדברים על דיור בר השגה – מביאים אוכלוסיות אחרות.

אמיר: לא משנה לי המונח, חשוב שלא נתייחס רק לזכאי דיור ציבורי, אלא גם על זוג צעיר שלא יכול אפילו יכול לחלום על דירה. לפני 5-6 שנים משפחה ממוצעת הרוויחה 10000 ש"ח ויכלה לחסוך לדירה – היום זה לא רלוונטי. אותו דבר לגבי שכר דירה שעלה מאוד – וכל יוקר המחייה הלך ועלה.

שרונה: גם אם יבוא יזם ואנחנו נעודד את ראש העיר להביא יזם שיעשה בנייה של דירות – ויוציא את האנשים של הדיור הציבורי ויקנה להם דיור חלופי שהוא חדש יותר ובתוכו יש זוגות צעירים, אתה ממגר את הבעיה.

אמיר: אסור להנציח את הבעיה.

שי: המהות היא שיש דיור ציבורי כקונספט – זה רעיון בכל העולם – זה משהו שיש בו מוביליות חברתית, וזה גם מגן מנפילה. פה נוצר המצב של שכונות עוני, ושם הדיור הוא במצב סביר. דיור ציבורי הוא פתרון מבוסס קהילות ושכונות. אני רוצה שכשאני פונה עכשיו – שיפנו לאנשים שגרים עכשיו, בשכונות.

אמיר: צריך לצאת ממה נכון וטוב לתושבים בחדרה.

אמיר: וזה נוגע לשם של הקבוצה.

מציע: הפורום לקידום פתרונות דיור בחדרה. (קיפוד)

שרונה: מציגה את התקנון.

סעיף 1: צריך למצוא הגדרה טובה ל"דיור בר השגה" (לבדוק בקואליציה).

סעיף 2

שי: צריך להבין שעושים מהלך כפול, גם מו"מ, אבל גם תהיה התנגדות ואנחנו נמשיך.

סעיף 3:

אפשר לעשות פעילות בנעמ"ת ובמועדון של קהילה נגישה.

לגבי יום – צריך לעשות סבב טלפונים לבדוק ימים שנוחים.

שי: *** הוא סופר, והוא מעוניין לתפקד כאיש קשר, הוא מכיר כל מיני ידועים שחשובה להם פעילות חברתית, והוא יקשר.

סעיף 4:

אמיר: זה רלוונטי לקבוצה של עשרות ומאות תומכים.

המחשבה היא שברגע שמגבשים קבוצה רצינית וגדולה, הפעילים הם המחוייבים, המגיעים באופן סדיר. ה– 20 ש"ח הם דמי רצינות, והם מהווים בסיס כלכלי ראשוני לקבוצה לאתר ולפליירים.

מיכאל: אני מתעסק בפליירים.

שי: למיכאל יש קשרים והוא מוריד מאיתנו את עלות הפליירים.

אמיר: אם יש 500 – 600 ש"ח בקופה לחודש – זה מאפשר לעשות דברים.

שי: זה צריך להראות על בסיס הפעילות – אם יש הצעה שדורשת מימון, אבל רוב הדברים לא דורשים מימון.

מיכאל: אם רוצים לעשות חולצות לקבוצה – עדיף לשים 20-30 ש"ח ואתה צריך לדעת לאיזה מטרה זה.

שי: לפי דעתי זה עניין כמותי, בעצם הכמות מכתיבה בארגון גדול שיש 50 אנשים, אתה מיצר כזה מנגנון,

יש גרעין פעילים שעושה עבודה קשה בשטח, חוץ מזה – יש פעילות – הצעות שמגיעות לסדר היום של הפגישות ועליהן צריך לראות מה טיב העלות – ושם צריך לראות מה גבולות הפעילות שלנו.

אמיר: כל עוד לא מגרדים את ה– 10 זה לא רלוונטי.

עדית: אני בעד שנאסוף כסף לפי מטרות ספציפיות,

שרונה: אני לא רוצה להיות בחסות אף אחד.

אמיר: מה שחשוב זה דמי הרצינות.

עדית: אז אני מציעה שזכות ההצבעה תינתן למי שהגיע לשני מפגשים (זאת אומרת מהמפגש השלישי).

ואם אנשים נעדרים צריך להגדיר תוך כמה ההעדרויות מאבדים את זכות ההצבעה.

אמיר: איך מאפשרים לאנשים שלא יכולים להיות פעילים עם מחוייבות, אבל הם כן תומכים ברעיון – ואנחנו יכולים להגיד שיש לנו תומכים, והם מקבלים עדכונים.

סעיף 5 עובר לסוף להצעות לעתיד, לא מחייב וכתוב.

סעיף 6:

מיכאל: רוצה רישום ודמי חבר.

שי: ועדת שטח נשמע לי מצחיק. אני עכשיו פעיל בשטח, אם משהו מצטרף אליי – קשה לי לראות את ועדת שטח.

מיכאל: אבל צריך, אם יצאת לשטח לחפש אנשים להצטרף לפעילות, ועבר בן אדם – והצטרף, אז אתה צריך ועדה.

שי: הבנתי: יש את סוגית הניהול אם יש לך נציגים בשכונות, וצריך להיות איתם בקשר.

אמיר: השאלה היא חלוקת כוחות.

שרונה: יהיה אחראי.

אמיר: לא צריך ועדה, צריך משהו אחראי לכל תפקיד.

צריך שיהיו בעלי תפקידים, כדי להגדיל את העשייה שלנו. זה לא אחראי בלעדי. אחראי שטח הוא ממוקד יותר בשטח.

צריך לעשות עבודה של הגדרת תפקידים וחלוקה.

מיכאל: יש את הניסוח של להביא אנשים מנוסח. שנוכל לתרגם לעברית, לרוסית, לאמהרית ולחלק לכל השטח.

אמיר: זו שאלה מצויינת – איך פונים לאנשים – מה אומרים להם.

מיכאל: דיברתי כבר עם דפוס, והם ידפיסו לי.

אמיר: צריך להגדיר בכתב מה אנחנו עושים, ואם זה לצאת לאנשים.

בסעיף 6: משנים מוועדה ל"אחראי".

סעיף 7.

שי: החלפתי עם אמיר מיילים על זה.

בעיניי ההשתתפות והחלטות זה לא מתמצה בעכשיו מצביעים בעד ונגד.

אני רוצה שכל הזמן יעלו הצעות.

אמיר: צריך להגיע מוכנים, ולצאת עם יעדים לביצוע.

שי: אנחנו קבוצה דמוקרטית שאפשר להשפיע.

אמיר: שהם יבינו שאנחנו קבוצה מסודרת.

עדית: מציעה שהסעיף הזה ייכנס כשיהיו יותר מחמישים אנשים.

שרונה: הצפי אני רוצה שיהיו לי נציגים מכל השכונות – שכונת גני אלון, אולגה, והם יעבדו.

אמיר: עד לפגישה הבאה צריך לחשוב ולהחליף דעות איך לארגן, מה התקנון הסופי

ולפגישה הבאה לבוא מוכנים.

שי: בעיניי התושבים הם כבר עכשיו אקטיבים – יש פעילי שכונות, לא נולדו עכשיו. הם צריך להרגיש ששווה להם להצטרף.

מיכאל: הצעתי לדינה שנשתף פעולה לדבר עם דוברי הרוסית, שהם לא דוברי עברית.

שי: צריך לעבוד על כך שהמידע יגיע לכולם, צריך ליצור תקשורת.

סעיף 8

שי: כרגע כל פעילות מבורכת, אין לנו מבחר אדיר.

אמיר: התקנון אולי מקדים את זמנו, אבל לא עושים כל שני וחמישי תקנון.

מה שאין חילוקי דיעות עדיף שיהיה – כי זה סוג של מצפן קדימה.

שי: אני מסכים להשאיר כמו שזה.

מסמך דרישות

נעביר בדואל לכולם ונתכונן לפעם הבאה.

הפעילות שיש עכשיו

היינו בכמה פגישות בגזית, באנו בהתחלה כי *** קישר בינינו לבין המקום.

שמענו אותם, ראינו את הדירות במצב נורא, עשינו ישיבות עם התושבים וכל אחד אמר מה הוא רוצה.

בפגישה השנייה – סוכם שאנחנו לא נעשה בשבילם את העבודה, הם צריכים להתארגן בעצמם,

וסיכמנו ביניינו שנכתוב מכתב לראש העיר ונזמין אותו לפגוש את התושבים.

*** אמר שהבוקר הגיע עמידר לשני בתים והתחילו לצבוע.

שרונה הביאה לשם תקשורת, ערוץ 2, עמידר הגיעו ועשו כאילו והכל חרטה.

אחרי שנסיים אלך לשם לראות מה שקורה שם.

היו כתבות בתקשורת המקומית שיש הזנחה,

ו-*** מציק לעמידר.

יש התארגנות של אזרחים שרוצים לתבוע את עמידר.

וזה התפתחות חדשה – תביעות של אנשים נגד עמידר.

השילוב בין איום בתביעה ותקשורת גרם להם לשקשק.

אמיר: השאלה שלי לגבי המכתב: למי חוזרים? למי ראש העיר חוזר?

מיכאל: ראש העיר שלנו מגעיל, מתנהג מגעיל לתושבים,

שי: יש את ראש העיר והשאלה היא מה החיבור ביניהם?

בפגישה הקודמת רצינו להביא העתק למנהל עמידר מהמכתב,

אמיר: הכלי העיקרי הוא התקשורת, אם מקבלים תשובה מ

שי: שיהיה מכתב פתוח, שנפרסם את זה מהתחלה.

אני רוצה לרתום אותו – הבעיות שלנו הם ארציות, ומשרד האוצר יכול לעשות מה שהוא רוצה – וצריך לרתום אותו.

בואו נושיט יד ונראה מה יקרה.

אנחנו רוצים לגדול ושיתוף פעולה עם גורם מקומי יכול לעזור לי.

ויש בחירות מקומיות בקרוב. וזה חייב להכתיב לנו את הפעולות שלנו.

יש הרבה צעירים שרוצים לגור בו – בוא נגיד לו בוא תבנה על הנושא הזה, תרוץ איתו – אני אפתח את חדרה.

אמיר: ככל שנהיה קבוצה גדולה יותר ומאורגנת יותר – היחס אלינו יהיה יותר רציני.

דיון שלם על המכתב

יש חשש שאנשים לא ירצו לכתוב את השם שלהם, חוץ מלחתום.

שרונה: צריך להיות כמה אנשים שיהיו נציגים של השכונה – סווטה, מזל, דודו.

מסוכם: שיבקשו מאנשים לכתוב את השם והחתימה, אם לא שרק יחתמו, אבל שיהיו גם שמות ולא רק חתימות.

ליצירת קשר:

שי נימצן 0525454425 ShyNisGood@gmail.com

להשאיר תגובה

