נכה: "השוטרים הפילו אותי לרצפה, והחלו לבעוט" \ mynet

מירב לון, אם חד־הורית ונכה ב-100 אחוז מב"ש, פלשה לדירת 'עמידר' כדי להתרחק משכן שהציק למשפחתה. לדבריה השוטרים פינו אותם מהמקום תוך שימוש בכוח רב ובאלימות. המשטרה: "מנועים להגיב כי הוגשה תלונה במח"ש"

מכאן: http://www.mynet.co.il/articles/0,7340,L-4343037,00.html

"השוטרים כפתו אותי באזיקים, הפילו אותי על הרצפה, קפצו עליי והחלו להכות אותי ולבעוט בי". כך מתארת מירב לון (36), אם חד־הורית לשני ילדים ותושבת באר שבע, את הזוועה שעברה ביום רביעי שלפני האחרון בעקבות פלישתה לדירת 'עמידר' ריקה.

גופה של לון, הסובלת מאפיליפסיה וממחלת שרירים ומוגדרת נכה בשיעור 100 אחוז, מלא חבלות ושריטות, ומאז המקרה היא מאושפזת במצב בינוני במחלקה הפנימית בבית החולים 'סורוקה'.

עד לפני כחודשיים התגוררה לון עם שני ילדיה, נער בן 18 שעומד בפני גיוסו לצה"ל לאחר שעבר גיבוש בחיל הים, והבת (10) שסובלת ממחלת כליות, בדירת 'עמידר' בשטח של 78 מ"ר ברחוב ז'בוטינסקי בשכונה ג'.

שני אירועים גרמו לה להחליט שבדירה הזאת היא לא נשארת יותר. האחד, התעללות מצד השכן, והשני, שריפה שפרצה בבית ולטענת המשפחה נגרמה בהצתה מכוונת.

לון פנתה ל'עמידר' והגישה בקשה לדירה חלופית, אולם בחברה סירבו לבקשתה בטענה שהיא קיבלה כבר דירה. לאחר מסע שכנועים הסכימו ב'עמידר' לתת למשפחה דירה בשכונה ד', אולם לון סירבה כיוון שהדירה קטנה מדי לטענתה, ובשל מיקומה הלא אטרקטיבי.

בעקבות הניסיון שנכשל לקבל דירה שהולמת את צרכיה, החליטה לון לפלוש לדירת 'עמידר' בשכונת נחל עשן, שנמצאת סמוך לדירתה של אחותה. לדבריה, הקרבה תאפשר לה להיעזר באחות בשעת הצורך הן בשל מחלתה, הן בשל היותה חד־הורית והן בשל מחלת בתה.

מירב לון

מירב לון

הבן נעצר

חברת 'עמידר' לא השלימה עם העובדות שלון קבעה בשטח, ושלחה שוטרים לפנות את בני המשפחה.

"התעוררתי בבוקר וחיפשתי את הכדורים שלי, שאם אני לא לוקחת אותם – אני מתחילה לפרכס", תיארה לון ממיטה בבית החולים את בוקר האימה. "הבן שלי היה במקלחת. פתאום נכנסו לדירה שני בחורים שאחד מהם היה לבוש בבגדים שכתוב עליהם 'חברת חשמל', אבל התברר שהם שוטרים מהיס"מ. הם כפתו אותי באזיקים, זרקו אותי לרצפה והחלו להרביץ לי".

בנה של לון, ששמע את זעקותיה של אמו, יצא מהר מהמקלחת, וכשראה מה קורה החל לנסות להפריד בין השוטרים לאמו, תוך שהוא מתחנן בפניהם שיניחו לה.

"הוא צעק להם 'תעזבו אותה, אמא שלי אישה חולנית'", המשיכה לון בבכי, "אבל הם נתנו גם לו מכות רצח. אני לקחתי סכין מטבח וניסיתי להתאבד, אבל רק חתכתי את היד".

לון סיפרה שגם לאחר שהובאה לתחנת המשטרה המשיכו השוטרים להכותה בכל חלקי גופה.

הבן מחזק את תיאורה של אמו. לדבריו, לאחר ששמע את אמו צורחת, הוא בא מהר כדי לראות מה קורה. "שוטרת הכתה את אמא שלי במהלומות בפנים וברגליים, בחלק העליון והתחתון של הגוף, בכל הכוח. עצרו אותנו יומיים בתחנה, במהלכם אמא שלי לא קיבלה את הטיפול הרפואי שהיא מקבלת יום יום. כתוצאה מכך היא איבדה את ההכרה ורק לאחר שש שעות פונתה לבית החולים. אני בינתיים נשארתי כבול באזיקים בתחנה ופתחו לי תיק. ישבנו לילה ב'אוהלי קידר' כשאמי כולה סגולה ומלאה נפיחות. היא ניסתה להתאבד כמה פעמים, היא נטלה כמות בלתי סבירה של כדורים".

אחותה של לון, אשרת, השוהה ליד מיטתה כל העת, מבקשת למצות את הדין עם השוטרים. "אסור לעבור בשתיקה על מה שעוללו לאחותי. האחראים חייבים לשלם את המחיר", אמרה אשרת. "השפילו אותה והיכו אותה ללא רחמים. אחותי היום במצב גופני ונפשי קשה. איך יתכן שבמדינה מתוקנת קורים דברים כאלו?".

"מה ציפו", תוהה לון, "שהבן שלי יראה שמרביצים לאמא שלו ולא יפריד? פינו אותנו בכוח, זרקו לנו את הדברים והמסמכים בחוץ. מה אנחנו, מחבלים?".

בעקבות השתלשלות האירועים הלא שגרתיים בני המשפחה פנו למחלקת לחקירת שוטרים (מח"ש) במשרד המשפטים והגישו תלונה נגד השוטרים.

"להתאזר בסבלנות"

דובר משרד הבינוי והשיכון, אריאל רוזנברג, מסר בתגובה: "מדובר בגרושה עם שני ילדים המחזיקה בחוזה שכירות לדירה בשיכון הציבורי בשלושה חדרים בקומה ראשונה בבאר שבע מיום 1.6.04. בתאריך 16.12.12 אישרה ועדת אכלוס עליונה של משרדנו את בקשתה להחלפת דירה מסיבות חברתיות, זאת בהתחשב בדו"ח סוציאלי ובתנאי של החזרת הדירה שבה היא מחזיקה לאכלוס חוזר. הוועדה הדגישה שהדירה שתוצע לה תהיה בת שני חדרים על פי גודל המשפחה ועל פי זכאותה. היא הוכנסה לרשימת הממתינים, ומיקומה בתור 55 מתוך 63 ממתינים".

"מאחר שהיא מתגוררת בדירה ללא חוזה שכירות, דהיינו פלישה", הוסיף הדובר, "על 'עמידר' היה לפנותה. דירה זו מיועדת לאכלוס זכאי הממתין לדירה בשיכון הציבורי הנמצא לפניה בתור הממתינים ואשר הדירה מתאימה לנתוניו. למשרדנו מחסור חמור בדירות מתפנות בשיכון הציבורי לעומת מספר הזכאים שאושרו וממתינים לקבלת דירה. עקב כך, משרדנו קבע סדר קדימויות לתור הממתינים, כאשר הראשונים בתור הנם דיירי השיכון הציבורי שאושרו להחלפת דירה מטעמי צפיפות או מצוקה רפואית קשה המחייבת מגורים בקומה נמוכה. עם כל ההבנה למצבה, עליה להתאזר בסבלנות עד אכלוסה בדירה תקנית מתאימה".

דוברת משטרת מרחב הנגב, רב פקד נאוה טבו, מסרה בתגובה: "אנו מנועים מלהתייחס לטענות בדבר האלימות לכאורה אותה הפעילו השוטרים במהלך הפינוי מאחר שהוגשה תלונה במח"ש וכרגע מתנהלת חקירה בנושא".

להשאיר תגובה

