רבקה לוי פונתה מביתה

המשטרה ויס"מ פינו את רבקה לוי דיירת עמידר מביתה בכוח ואלימות. ארבעה פעילים נעצרו.

מוקדם בבוקר הגיעו לבניין בפתח תקווה כ-20 פעילים בשאיפה למנוע את הפינוי. הם המתינו שם במשך שעות וחסמו בגופם את דלת הכניסה לבניין. רבקה התבצרה למעלה. הוצאה לפועל הגיעו למקום בליווי שני שוטרים, רחרחו ועזבו.עשרות אזרחים טלפנו לעמידר ולעירייה בניסיון למנוע את הפינוי. גם חברי כנסת התערבו בעיניין. עמידר ניתקו לפונים את הטלפון בפנים. נציג של העיריה הגיע לבית של רבקה, הבטיח לנסות למצוא פתרון. לא הרבה זמן אחרי שהוא עזב את המקום הגיעו אנשי הוצאה לפועל בליווי משטרה ויסם. הם פרצו את הדלת, השתמשו באלימות ועצרו ארבעה פעילים. הפעילים נלקחו לתחנת פתח תקווה ושוחררו רק כעבור 8 שעות. רבקה נשארה ללא קורת גג. כל דבריה הוסעו למחסני ההוצאה לפועל.

לסרטון וידאו שצילמו הפעילים במקום בבוקר לפני הפינוי: https://www.facebook.com/photo.php?v=4777611951544&set=vb.1032977309&type=2&theater

כך כתבה ספיר, אחת הפעילות: "ארורה היד שחתמה על צו הפינוי וארורות העיניים שלי שגרמו לי לראות את אישה בת 61 מפונה היום לרחוב. ארורים האנשים על אדישותם והשאננות המאוסה שלהם, ובעיקר ארורות הידיים שלי שחיבקו אותה אבל לא היו מספיק חזקות כדי להדוף את מבצעי הפקודות. והלב שלי, ארור הלב שלי שנשבר סופית ולא יכול עוד להכיל את חוסר הצדק. אדם לאדם- אדם. עד שננצח אותם".

ויום אחרי: "תודה לכולם על הדאגה, מתאוששת מאתמול ועוד אספר בהרחבה. על אף שאני שמחה שהקצרמר הזה שרשמתי אתמול או השיר תוגה הזה נגע בהמון אנשים, זאת הייתה הגיבורה האמיתית אתמול. רבקה לוי.  רבקה בשבילי היא גיבורה, היא מלח הארץ של המדינה הכל כך מעוותת הזאת. אחרי שכל החיים שלה היא עברה מה שעברה, עדיין היו לה את הכוחות להלחם אתמול עד הרגע האחרון על הבית שלה. ואני, אני השתחררתי אתמול בלילה ממעצר עם עוד תיק פתוח אבל הייתה לי קורת גג סגורה לחזור אליה. סגורה ובטוחה. אל לנו לקחת כמובן מאליו את מה שיש לנו, ורבקה הגיבורה היא זו שתצטרך לשרוד שוב. לא לחיות, לשרוד. שה' יסלח למי שמסוגל לעשות כזה דבר והלוואי שאני אצליח יום אחד למצוא מקום בלב לסלוח גם.ולעוד 2 גיבורות, ל רותי-אנטואנט לביא ו מיכל ורשבסקי שעשו כל דבר אפשרי מול מערכת אטומה כדי לנסות לדחות ולמנוע את הקץ. בעורף ובחזית, תמיד הן שם. ולזהבה גרינפלד שבניצחונה מול הממסד ועמידר נותנת לי תקווה שלא הכל אבוד ושלמען הקרבות שכן ננצח בהן המלחמה כולה שווה. ולאחת ויחידה, Lital Cohen Biton , שותפה לדירה ולדרך. יודעת שגם לך היה לא קל ובכל זאת נתת פייט ראוי בהחלט. את בליבי. וגם ל צוות דיור ציבורי שגאווה לי להיות כחלק ממנו והוא מבחינתי אחד מהמצפנים האנושיים האחרונים שנשארו בחברה שלנו".

פינוי רבקה לוי אקטיבסטילס פינוי רבקה לוי אקטיבסטילס פינוי רבקה לוי חיים שוורצנברג פינוי רבקה לוי חיים שוורצנברג פינוי רבקה לוי חיים שוורצנברג

תגובה אחת ל-“רבקה לוי פונתה מביתה

  1. פינגבק: עשרים וארבע הערות קצרות על קורת גג - שוליים רחבים - הבלוג של ניב חכלילי·

כתיבת תגובה

