בבית שמש דורשים קורת גג יבשה!

השבוע האחרון הזכיר לנו מה גורמים גשמים רבים ותשתיות רעועות:

בבניין של חברת עמידר שברחוב המשלט בבית שמש סובלים הדיירים מגג פגום. מזה כשנתיים רטיבות חודרת דרך התקרות וחייהם של דיירים בדירות העליונות הפכו לסבל.

יונתן שקד, שמתגורר בבניין, פנה כבר בקיץ של שנה שעברה לעמידר וביקש שיאטמו את הגג. מפקח העבודה של חברת עמידר, מר אמנון אהרון, הגיע וקבע שאין צורך באיטום, ובכל זאת, בחורף, חדרה הרטיבות דרך גג הבניין.

לאחר פניות רבות בצירוף תמונות, ולאחר בדיקה נוספת של מפקח עבודה, החליטה חברת עמידר שאכן יש צורך באיטום ויש מכתבים המאשרים זאת.

אף על פי כן הגג עדיין לא תוקן.

השנה, הגיע מפקח העבודה פעם נוספת – הפעם לאחר הקיץ החם – וקבע שאין רטיבות. לכן, גם לקראת החוף הנוכחי לא בוצעו התיקונים בגג. מיותר לציין שהרטיבות חזרה מיד עם בוא הגשמים.

יונתן מספר: "בימי החורף זה קשה מאוד לישון כאשר יש בחדר רטיבות ועובש; יש ריח ויש פירורי צבע שנושמים אותו בלילה. אפילו תמונות לא יכולות להסביר את ההרגשה הנוראית הזאת. בדירות העליונות גרות אימהות חד-הוריות עם ילדים קטנים שחלו עם דלקת ריאות, ובדירה אחת, הרטיבות נמצאת מעל מיטת העריסה של תינוקת…"

כשם שדיירי הבניין ברחוב המשלט בבית שמש סובלים, כך גם דיירים רבים בדיור הציבורי ברחבי הארץ. הם נאלצים להתגורר בדירות מוזנחות ועמידר – כמו שאר חברות הדיור הציבורי – מועלת בתפקידה ואינה דואגת לתקינות הדירות.

השבוע, נצטרף ליונתן ולדיירי הבניין ברחוב המשלט 649 בבית שמש בדרישה מחברת עמידר לתקן את שורש הבעיה ולאטום את הגג – כפי שקבעו הם עצמם שיש לעשות.

————————————————————————————————————-

הצטרפו אלינו ושלחו מכתבים לחברת עמידר בדרישה לאטום את גג הבניין. מצורף לנוחיותכן מכתב לדוגמה.

————————————————————————————————————-

דוגמא

  1. לכבוד:

ריקי קופמן,

נציבת תלונות הציבור,

עמידר החברה הלאומית לשיכון בישראל בע"מ

פקס 03-6931609

  1. לכבוד:

מרים ממן,

מנהלת סניף לכיש,

עמידר החברה הלאומית לשיכון בישראל בע"מ

פקס. 08-6628205

  1. לכבוד:

אלכס סלובודוב,

סגן מנהל אגף ביקורת פנים ותלונות הציבור,

משרד הבינוי והשיכון

פקס 02-5847194

א.ג.נ.

הנדון: טיפול בגג פגום בבניין ברחוב המשלט 649, בית שמש

אני פונה אליכם בעניין הגג הפגום בבניין מס' 649 ברחוב המשלט בבית שמש.

  1. יונתן שקד, דייר הבניין, פנה אליכם כבר באוגוסט 2011 בהודעה שגג הבניין פגום והגיע הזמן לבצע איטום הגג.
  2. מפקח העבודה שלכם בדק את הבית עקב פנייה זו וקבע שאין צורך באיטום הגג.

אולם בחורף של שנת 2011-12 נכנסה רטיבות מהגג הפגום.

  1. הרטיבות פגעה באיכות הדיור בדירות העליונות של הבניין, אשר בחלקן מתגוררים אימהות חד-הוריות עם ילדים קטנים.
  2. לאחר פניות רבות אליהן צורפו תמונות, הגיע שוב מפקח העבודה לבדיקה וקבע שכן צריך איטום בגג.
  3. בעקבות פניות של יונתן, כתבה לו אתי זיו, מנהלת יח' פרסום ותלונות הציבור, מ-23 בינואר 2012, כי "בבדיקה של מפקח עבודה בבניין 649 אכן נמצא כי יש צורך באיטום הגג… עם קבלת התקציב ומזג אויר מתאים יבוצע איטום בגג הבניין."

ושוב מ-20 במרץ 2012, "…שלקראת הקיץ יבצעו את האיטום בגג הבניין".

  1. ואולם, עד היום לא בוצע האיטום בגג.
  2. מפקח העבודה שלכם – מר. אמנון אהרון, שוב בא ובדק – לאחר קיץ חם ולוהט – וקבע שאין רטיבות!
  3. לכן שוב לא בוצעה איטום בגג וזאת בניגוד לקביעתכם מחודש ינואר 2012 כי "נמצא כי יש צורך באיטום הגג".
  4. מפקח העבודה אישר תיקון קוסמטי בלבד בדירה מס' 16, דירה בה מתגוררת אימא חד-הורית עם ילדים קטנים שחלו כתוצאה מהעובש.

בדירה מס' 8 הרטיבות והעובש נמצאו בדיוק מעל מיטת העריסה של תינוקת.

בדירה מס' 32 של גב' אתי חיון-דהן (בתמונה) כל הדירה במצב קשה עם רטיבות ועובש – ולפני שבוע כאשר המים הגיעו עד הקירות; התקשרה אתי למוקד עמידר 6266* ולא באו.

  1. לא ייתכן שבביתם, מקום המפלט מן הגשמים, הרוחות והקור שבחוץ, ייאלצו הדיירים לחיות עם חדירת רטיבות, שנה אחרי שנה.
  2. אנו דורשים מכם לבצע את חובתכם ולטפל בשורש הבעיה – כלומר איטום גג הבניין.
  3. ונשאל את השאלה: איך מפקח עבודה יכול לשנות את דעתו לפי עונות השנה? האם זה מקצועי לעשות בדיקה לאחר קיץ חם ולוהט ולקבוע שאין רטיבות – כאשר כבר קבעו שיש צורך לאיטום הגג בינואר 2012 לאחר החורף הקודם?.

בתודה ובברכה,

X

————————————————————————————————————

לשליחת פקסים בחינם היכנסו לאתר הבא: http://www.freefax.co.il/upload-fck.php

מודעות פרסומת

תגובה אחת ל-“בבית שמש דורשים קורת גג יבשה!

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s