ללא מים, דיירת עמידר ממתינה לשיפוץ דירתה \ הארץ

ניר חסון, 2.12.12מכאן: http://www.haaretz.co.il/news/education/1.1877341

חברת הדיור הציבורי "עמידר" הותירה את ד.מ, אם חד-הורית לשלושה ילדים בעלי צרכים מיוחדים, להתגורר בדירת שני חדרים הרוסה ומנותקת ממים. זאת, בהמתנה עד שיאושר תקציב לשיפוצה של הדירה, הנמצאת בשכונת קרית מנחם בירושלים.

בתקופה האחרונה התלוננה מ' בפני עמידר על רטיבות בקירות ובארונות שנמצאים בדירה. ביום שני שעבר, אחרי הפצרות רבות, שלחה עמידר פועלים כדי לתקן את התקלות. הפועלים הסירו את רצפת המטבח, שברו את הצנרת ואז התברר להם שהבעיה דורשת שיפוץ מקיף ויקר.

"הסבירו לי שהם צריכים לפרק את המטבח ושכרגע אין להם תקציב, אז הם השאירו אותי ככה והלכו", מספרת מ'. "אמרו לי שאני צריכה לעזוב כי המים מגיעים לחשמל ושזה מסוכן. אמרו לי ‘תצאי מפה ותלכי ללשכת הרווחה', אבל בלשכה אמרו שהם לא אכסניה". מ' נותרה בדירה עם ילדיה – בני 12, 13 ו-21 – שלושתם מוכרים על ידי שירותי הרווחה ובריאות הנפש. "אמרו לי לא לפתוח את המים, אבל איך אקלח את הילדים? אז פתחתי ונהיה פה שיטפון, מים יצאו מהקירות. אני סוחבת עם מגב אבל כמה אפשר?", היא מספרת.

מ' נמצאת בתהליך שיקום מורכב, אך המצב הנוכחי הביא אותה אל סף ייאוש. "אין לי משפחה. אחי מת מסרטן לפני שנה ותשעה חודשים ואחותי סובלת מסרטן בריאות. אין לי לאן ללכת", היא אומרת, "הייתי במקלט לנשים מוכות, כל הזמן אומרים לי ‘את חזקה', אבל אני לא אוהבת את המלה הזו. מה זה חזקה, אני לא מתמודדת יותר".

מיכאל סולסברי, איש תנועת המעברה, הפועלת בתחום הדיור הציבורי, תקף את התנהלות עמידר והסביר כי מדובר באשה שסובלת מדיכוי כפול ומשולש. "היא גם מטפלת בשלושה ילדים בתוך דירת שני חדרים צפופה, גם מתקיימת מסכום כסף זעום, וגם עמידר מסירה אחריות ושולחת אותה לשירותי הרווחה", אמר. "עכשיו היא תקועה עד שהם ימצאו את הזמן ואת הכסף. אם זה היה בעל בית פרטי, כבר מזמן היה אפשר לתבוע אותו".

מחברת עמידר נמסר בתגובה: "עמידר פועלת לקבלת אישור תקציבי חריג לביצוע השיפוץ בדירה. לבקשת עמידר, תקדים ועדה במשרד הבינוי והשיכון ותדון היום בעניין. העבודות בדירה, כולל טיפול בסידורי החשמל שביצעה הדיירת באופן פרטי ולא תקין, יחלו מיד עם קבלת האישור לכך".

מ' ליד הצנרת הפתוחה בדירתה, בשבוע שעבר צילום: אמיל סלמן.

מ' ליד הצנרת הפתוחה בדירתה, בשבוע שעבר צילום: אמיל סלמן

להשאיר תגובה

