באר שבע מתגייסת למען ליאל בת השנתיים!

העלנו לכאן בשבוע שעבר את סיפורה של משפחה בבאר שבע. המשפחה מונה אם, שני ילדים וכלב. הילדה הקטנה בת שנתיים וסובלת ממום בלב שמחייב אותה לחיות בקירבת בית חולים. חייה ממש תלויים בזה לפי חוות דעתם של הרופאים. משרד השיכון הציע למשפחה דירה בקומה רביעית באופקים שאינה מתאימה לצרכים של הילדה. האם לקחה יוזמה, כדי להציל את החיים של בתה, ופלשה לדירה בבאר שבע שהייתה במצב קשה מאוד של הזנחה.

אז הנה עדכון נוסף: אנשים טובים בעקבות פרסום הסיפור בתקשורת וברשת עזרו למשפחה לשפץ את הבית ולהפוך אותו למקום שאפשר לחיות בו.

אז עכשיו הבית משופץ וראוי למגורים, אבל המאבק רק התחיל. מעמד האם והילדים כדיירים בדירה לא הוסדר ומכיוון שמדובר בפלישה "טרייה" משרד השיכון יכול לפנות את המשפחה מהדירה בכל רגע.

הנה הפוסט שפרסמה היום יסמין, הנמנת על האנשים הטובים שסייעו בשיפוץ הדירה, בעמוד שלה בפייסבוק:

"שלום קוראים לי ליאל , ולא בחרתי להיות חולה!! אני בת שנתיים ומחכה להשתלת לב , אני לא מבקשת מכם כסף וגם לא לב, אני מבקשת שתעזרו לי להסביר לשר אטיאס שאני זקוקה לקורת גג קרוב לבית החולים סורוקה , חיי תלויים כמה מהר אני יגיע לשם בזמן התקף!! אמא שלי היא חד הורית ויש לי אח בן 5 , אנחנו זכאים לדיור ציבורי, אך הדירה היחידה שנתנו לנו היא באופקים בקומה 4 , ניסתם פעם לעלות לקומה 4 ברגל עם בלון חמצן??? ולכן אמא שלי החליטה להלחם על החיים שלי ולפלוש לדירת עמידר קרובה לבית החולים , קשה היה לקרוא לזה דירה זו הייתה חורבה!! למזלינו אנשים טובים לקחו יוזמה שיפצו את הדירה, דאגו למיים חמים, אוכל בגדים וריהוט, אבל עכשיו שסוף סוף יש לנו פינה קטנה ושקטה שבה אני יכולה לנוח מידי פעם כשאני לא בבית החולים, רוצים לפנות אותנו! זה ממש קשה לי לראות את אמא מוטרדת ,חרדה, עייפה ומיואשת , את אחי הגדול שאף פעם לא יודע איפה נישן היום.. מה בסך הכל ביקשתי מר אטיאס? קורת גג קרובה לבית החולים? ואתם יודעים מה הכי מצחיק? שרק ברחוב שלנו יש עוד 5 בתים נטושים של עמידר, זה ממש הכרחי להוציא דווקא אותי? אני מבקשת מכולם לשתף כמה שאפשר כדי שאולי השר הנכבד אריאל אטיאס יזכר מזה פיקוח נפש , ואני לא מתביישת להצטלם כי מי שצריך להתבייש זה הוא!!"

וכת כותבת בפייסבוק מיכל ורשבסקי פעילת צוות דיור ציבורי:

"גם אם ליאל היתה ילדה בריאה, לא ייתכן שיפנו אותה, את אימה ואחיה מהדירה שאליה פלשו. כל אחד מאיתנו היה פולש לדירה, כשאין ברירה אחרת והבחירה היא בין לישון ברחוב לבין קורת גג. ושלא יהיו אי הבנות: הדירה אליה פלשו היתה הרוסה לחלוטין – דירת עמידר כמובן, שעומדת ריקה כבר יותר משלוש שנים, כמו עוד עשרות דירות עמידר בבאר-שבע. האימהות החד-הוריות שפולשות לדירות הן לא עברייניות. אלה שלא מאפשרים להן לחיות בכבוד תחת קורת גג, הם העבריינים. אני רוצה להאמין שהקול הנפלא והאמיץ של ליאל, הקול של אמא שלה ואחיה, יגיע אל אטיאס ומנכ"ל עמידר. שיבינו. שיבינו שיש כאן מאבק על הזכות לקורת גג; לא מבקשים כאן רחמים אלא זכויות – את הזכות לחיות בכבוד, הזכות לחיות בלי להתחנן, הזכות לחיות בלי השפלה ובלי צל של איום מתמיד. הזכות לחיות ללא פחד, הזכות לחיות בבית שראוי למגורים".

______________

בכתבה שפורסמה על המשפחה במעריב מגיב משרד השיכון כך:  "הגברת אינה עונה למספר נפשות מזכה, על פי הכללים, הזכאים לקבלת דירה בשיכון הציבורי הינם בראש ובראשונה משפחות עם שלושה ילדים ומעלה חסרות דירה, המתקיימות מקצבת אבטחת השלמת הכנסה מביטוח לאומי".

בישראל 761 דירות ציבוריות של עמידר עומדות ריקות(!), 61 מתוכן בבאר שבע, בשעה שכ- 2,400 זכאים ממתינים בתור לדירה. אלה הנתונים שמסרה חברת עמידר בעקבות פנייה של התנועה לחופש המידע.

לא מזמן פנינו למשרד השיכון בשאילתא דרך חבר הכנסת דב חנין בדרישה לדעת כמה דירות ציבוריות שמיועדות לאנשים שזה קרש ההצלה היחיד שלהם לפני הרחוב מאוכלסות על ידי סטודנטים. השיב משרד השיכון שמדובר ב-137 דירות, לפחות 9 מתוכן בבאר שבע. לטענת משרד השיכון הוא לא הצליח למצוא להן דורש גם כשניסה להגמיש את הקריטריונים.

61 דירות ריקות בבאר שבע!
דורשים ודורשות ממשרד השיכון להסדיר את מעמדה של המשפחה כדיירים בדירה!

הכתבה שפורסמה במעריב:

http://www.nrg.co.il/online/54/ART2/410/169.html

הנתונים שפרסמה התנועה לחופש המידע על דירות ציבוריות ריקות:

https://diortzibury.wordpress.com/2012/04/19/rekot

תגובת משרד השיכון לשאילתא בעניין הקצאת דירות לסטודנטים:

https://diortzibury.wordpress.com/2012/08/21/harta

2 תגובות ל-“באר שבע מתגייסת למען ליאל בת השנתיים!

  1. פינגבק: ביום שישי 30-11-12 קבוצת הלא נחמדים מתגייסת לסייע למיכאל והם קוראים לכם לקחת חלק | מאבק הדיור הציבורי·

  2. פינגבק: ביום שישי 30-11-12 קבוצת הלא נחמדים מתגייסת לסייע למיכאל והם קוראים לכם לקחת חלק | מאבק הדיור הציבורי·

כתיבת תגובה

