על בית הדין העממי \ שרונה גואריהן

שרונה גואריהן דיירת עמידר ופעילה במאבק על הדיור הציבורי ובנה

שרונה גואריהן מהנאבקות על הדיור הציבורי כתבה אחרי בית הדין:"בבית הדין העממי לדיור הציבורי בהתחלה הרגשתי לבד, כאילו הבעיה שלי הגדולה מכולם. שרק אני נתקלת בחומות מגן, שאין לי יכולת לפרוץ את החומות אפילו לו לרגע, ושאף אחד לא מקשיב ולא רואים אותי ממטר. חשבתי שהבעיה שלי הכי גדולה מכולם ונכנסתי לתוך בועה משל עצמי שרק אני במאבק . חולמת על בית, חולמת לגדל את הילדים שלי בכבוד ולתת להם את כל הצרכים הבסיסיים הקיומיים לחיי היום יום. חשבתי באמת לרגע כי אני הוזה, חשבתי שאולי הגזמתי עם השאיפות שלי, חשבתי כי אולי באמת זו דרישה מוגזמת לבית משלך שבו אוכל לחיות בכבוד בלי תחושת רדיפה יום יומית. בית הדין העממי נתן לי את תחושת ההבנה שאני לא לבד, ושיש עוד אנשים כמוני במאבק על חייהם. הבנתי פתאום שאני בתוך קבוצה גדולה של אנשים הנאבקים על חייהם בהישרדות יום יומית. הבנתי שאטימות השלטון והביורקרטיה לא חלים רק עלי. וכל המאבק בו הייתי במשך כ-9 שנים על חלום, הוא של כולם ובעצם לא רק שלי. נחשפתי לסיפורים מצמררים שלא עולים על הדמיון. מציאות כואבת ומבזה את כבוד האדם וחירותו. רדיפה בלתי פוסקת ע"י השלטונות והביורוקרטיה באופן מאוד קפדני ושיטתי עד כדי פלישה לפרטיות האדם ושאין לו זכות קיום. השפלה, בזיון וחוסר צדק, פינוי מבתים ללא הצדקה, גריפה של סכומי עתק מדיירים ללא הצדקה, המאבק לדיור ציבורי הוא מאבק של כולם לחיים טובים, לשאיפה להוציא את הראש מהטביעה שנמצאים בה, ואולי עתיד טוב יותר לילדיך. המאבק הוא גם להגשמת חלום לבית, לקורת גג, שבו נמצא את הנחלה. אני רוצה להודות לכל הצוות שארגן ועומד מאחורי הרעיון המדהים הזה לתת לנו את הזכות להביע את כל התחושות הקשות, להביע את כל מסע ההתעללות, ולהציג אותו בפני כולם שזה לא מובן מאליו, לצוות השופטים המדהים, שנתן לי תחושת בטחון, כשאני בתוך המאבק ומוצאת את עצמי במערכת אטומה עם דחיות וועדות ומסמכים וטירטורים, ומכתבי סירוב לבקשות, והתעלמות נפשעת לבקשותי".

להשאיר תגובה

