שם רע לחלטורה: ב'עמידר' הוציאו מכרז, בלי טפסים – "זה פשוט היה חובבני" \ אייס

ככה נראה מכרז של חברה ממשלתית. מועמד למשרה: "השתתפתי בעבר במכרזים אבל כזה דבר לא ראיתי". וגם: מדוע לפ"מ לא מטפלת בקמפיין הרדיו של 'עמידר' בעלות 1.5 מיליון שקל?

05/01/11 אלה ברייר ומשה בנימין

מכאן: http://www.ice.co.il/article/view/258876

מועמדות לתפקיד דובר עמידר איננה דבר של מה בכך וגם לא קמפיין של חברה ממשלתית בעלות של 1.5 מיליון שקלים. האמנם?

ערן כהן סמנכ"ל עמידר

ערן כהן סמנכ"ל עמידר

מספר משרדים לייעוץ תקשורתי וליחסי ציבור ניגשו לאחרונה למכרז של עמידר לתפקיד דובר הארגון. לדברי חלק מהמתמודדים, הליך המיון בו השתתפו, כלל ראיון אחד מול מזכיר עמידר ערן כהן, כשבסופו נאמר להם כי אין צורך בהגשת הצעה או במילוי טפסים.

במקביל, יצאה עמידר בקמפיין מאסיבי באמצעות משרד למל – כהן בעלות כספית של 1.5 מיליון שקל וזאת מבלי לעבור בלשכת הפרסום הממשלתית בניגוד למקובל בקרב רוב החברות הממשלתיות.

אחד המתמודדים במכרז למציאת דובר אמר לאייס: "הזמינו אותי לראיון של כשעה, בסיומו שאלתי אם להעביר פרופיל או למלא טפסי השתתפות. אמרו לי שלא צריך כלום ושזה בסדר. המראיין היה מאוד נחמד ובזה זה נגמר. השתתפתי בעבר במכרזים של חברות ציבוריות וממשלתיות אבל התנהלות כזאת עוד לא ראיתי, זה היה מאוד חובבני והתחושה הייתה שזה נעשה כלאחר יד. גם בחברות פרטיות יש יותר התעסקות, קל וחומר בחברות ממשלתיות. מאוד הופתעתי".

מתמודד אחר הוסיף כי גם הטיפול במועמדות שלו הסתכם בראיון שנערך עם כהן, מזכיר עמידר, וכי גם משרדו לא התבקש להגיש שום חומר כתוב. "הודו לנו שבאנו ואמרו שאין צורך למלא טפסים. כשהשתתפתי במכרזים דומים בעבר, מילאתי לפעמים עשרות דפים. על פניו זה נראה לי מאוד משונה".

מועמד אחר לתפקיד סיפר לאייס כי כהן אמר מפורשות ש:"לא מדובר במכרז" וכי "אנחנו פשוט בודקים מספר מתמודדים לתפקיד".

יחד עם זאת קיבלו המתמודדים שלא התקבלו, מכתב שהגיע לידי אייס ובו כתוב בין היתר: "חברת עמידר יצאה למכרז לבחירת יועץ תקשורת עבור חברת עמידר. אנו מודים לכם מקרב לב על השתתפותכם במכרז. ועדת המכרזים החליטה שלא לבחור את הצעתכם".

לצד העניין עם היח"צ שתקציבו השנתי מוערך בכ-120 אלף שקל, עלה לאחרונה קמפיין פרסומי בתחנות הרדיו השונות, בתקצוב של 1.5 מיליון שקל. בחברה הממשלתית עמידר כנראה חושבים שלפ"מ שהצליחה להרים קמפיין בסדר גודל משמעותי כמו הקמפיין לחסכון במים 'ישראל מתייבשת' ורבים אחרים, לא מתאימה להעניק שירותי פרסום גם לה.

יש לציין שעמידר פועלת תחת המלצת רשות החברות הממשלתיות לעבוד בשיתוף פעולה עם לפ"מ בכל הנוגע להיבט הפרסומי אך זו אינה מחייבת אותה כמו במקרה של משרד ממשלתי. עם זאת, רוב החברות הממשלתיות בוחרות שכן לעבוד עם לפ"מ.

1.5 מיליון שקל זהו הסכום אותו מעבירה עמידר לידי משרד הפרסום למל כהן עבור הקמפיין. היתרון הגדול בעבודה עם לפ"מ הוא כמובן בהתאם למודל העסקי של ענף הפרסום בארץ שגוזר את רווחיו על חשבון הלקוח כאשר אמצעי המדיה מחזירים למשרד הפרסום עמלה שנגזרת מהיקף רכש המדיה מול אותו הגוף. כאשר חברה ממשלתית עובדת בלפ"מ היא למעשה משמרת את אותה העמלה שכן מדובר בכספי ציבור והעובדים בלפ"מ מועסקים על-ידי הממשלה. עמלה זו מנותבת מן הסתם להוצאה כספית חוזרת על פרסום, מה שלא קורה בעבודה מול משרד פרטי.

בחירת עמידר בלמל הייתה מובנת יותר אם זו הייתה נעשית לאחר פנייה ללפ"מ, דבר שלא נעשה. יכול מאוד להיות שההצעה הכספית של למל-כהן משתלמת יותר לעמידר מזו של לפ"מ אך כאמור בעמידר לא נתנו ללפ"מ את ההזדמנות להשמיע את קולם. יתרה מכך, אין שום בטחון שלפ"מ שהיקף פעילותה באמצעי המדיה היא מהגבוהות בארץ (בתחילת העשירייה השנייה של משרדי הפרסום בארץ) לא יכלה להציע לעמידר הצעת כספית לקמפיין משתלמת יותר מזו של למל-כהן.

בתגובה לפניית אייס ולשאלה מדוע לא נעשתה פנייה ללפ"מ השיב מזכיר עמידר, ערן כהן: "במסגרת השינויים בתפיסה הארגונית והעסקית הוחלט על ביצוע הקמפיין החדש. החברה עוברת מהפך בנושאים כמו שירות הלקוחות והחשיבה העסקית והוחלט לשכור משרד פרסום פרטי כחלק מהחשיבה היצירתית 'מחוץ לקופסא'".

מלפ"מ נמסר: "לשכת הפרסום הממשלתית נמצאת בקשרי עבודה טובים ומוצלחים עם חברת עמידר מזה שנים רבות, ומפרסמת עבורה על בסיס שוטף. אכן במקרה זה לא התקבלה פנייה להצעה מטעם לפ"מ, אך כעקרון, איננו נכנסים לשיקולים של לקוחותינו".

בעניין מכרז היח"צ, מחברת עמידר נמסר בתגובה: "חברת עמידר קיימה מכרז סגור לאיתור יועץ תקשורת ובמסגרתו בוצעה פנייה ל-4 מציעים, ששלחו את פרופיל משרדם ונפגשו ארוכות עם מזכיר עמידר. בסיום התהליך החליטה ועדת המכרזים לבחור במשרד ליבר אנד מור כזוכה במכרז".

ברשות החברות הממשלתיות הפנו למשרד האוצר, משם טרם התקבלה תגובה. את תגובת משרד השיכון לא ניתן היה להשיג.

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s